Asigurarea încărcăturilor transportate (CARGO)

Asigurarea încărcăturilor transportate este o poliță de asigurare destinată să protejeze mărfurile sau bunurile care sunt transportate pe cale terestră, maritimă, aeriană sau feroviară, împotriva unor riscuri specifice. Aceasta acoperă eventualele daune, pierderi sau furturi care ar putea surveni în timpul transportului, fie că este vorba despre transporturi interne (în cadrul aceleași țări), fie internaționale (dintr-o țară în alta).

Moldasig oferă mai multă siguranță prin polița de Asigurare Benevolă de Accidente

 
Toate procedeele legate de efectuarea transportării sânt legate de posibilitatea unor prejudicii materiale: deteriorarea, distrugerea pierderea încărcăturii în diferite circumstanţe.
În scopul protejării intereselor patrimoniale de unele situaţii neprevăzute (în procesul transportării), posesorul încărcăturii poate contracta serviciile de asigurare oferite de către compania noastră.
Obiectul asigurării poate fi orice tip de încărcătură, transportată în orice colţ al lumii.

 ”Moldasig”S.A. vă propune următoarele variante de contractare a asigurării încărcăturilor.
  • Contract valabil pentru o singură încărcătură. Se practică în cazul unor transportări ocazionale şi diferite tipuri de încărcături.
  • Contract General de asigurare a încărcăturilor. Va fi contractat în cazul efectuării unor transportări cu o anumită frecvenţă şi un anumit tip de încărcătură. Încheierea unui Contract general simplifică procedura de lucru din punct de vedere formal şi acoperirea de asigurare va fi valabilă pentru toate transportările efectuate în perioada valabilităţii Contractului. Varianta dată de asigurare prevede diferite modalităţi de achitare a primei de asigurare.

Tarifele de asigurare a încărcăturilor transportate

Mărimea tarifului de asigurare a încărcăturilor depinde de specificul transportării: setul de riscuri, tipul încărcăturii şi ambalajul, traseul transportării, valoarea încărcăturii, mărimea franşizei, însoţirea încărcăturii cu pază şi alţi factori.
 

Necesar de întreprins în cazul survenirii evenimentului asigurat

  • să întreprindeţi acţiuni raţionale şi accesibile, în condiţiile create, în scopul diminuării eventualelor prejudicii.
  • să anunţaţi neîntârziat despre survenirea cazului asigurat în organele competente.
  • neîntârziat, în orice mod (iar în termen de 2 zile din momentul descoperirii pagubei – în formă scrisă), să anunţaţi Asigurătorul şi să-i prezentaţi toate informaţiile obiective pe care le deţineţi la acest moment referitoare la faptul cazului asigurat (documentele privind circumstanţele cazului asigurat şi prejudiciul cauzat).
  • să nu întreprindeţi măsuri de descărcare până la sosirea reprezentanţilor asiguratorului.
  • în cazul transportării pe cale feroviară – să întocmiţi un act cu reprezentantul căilor ferate.
  • la timp să înaintaţi o cerere transportatorului după primirea încărcăturii. Daca destinatarul nu va înainta o asemenea cerere se consideră ca a recepţionat încărcătura fără deteriorări, în conformitate cu contractul de transportare.
 

Actele necesare pentru primirea despăgubirii de asigurare:

  • Pentru justificarea interesului patrimonial privind încărcătura asigurată – acte referitore la transportare, conosamentele, facturi, invoce-uri.
  • Pentru justificarea faptului survenirii cazului asigurat – protestul maritim, documentele din Registru, extrasul din jurnalul vasului, certificatul de avarii alte acte ce atestă survenirea cazului asigurat, în cazul dispariţiei fără urmă a încărcăturii şi mijlocului de transport - informaţii veridice despre ieşirea mijlocului de transport din punctul de plecare și despre punctul de destinație în termenul în care mijlocul de transport s-ar putea considera pierdut iar în cazurile pierii, distrugerii bunurilor, a actelor conform legislaţie ţării în locul unde s-a comis cazul asigurat.
  • Pentru justificarea mărimii prejudiciului: acte de inspecție a încărcăturii, expertiza, actele de expertiză, de evaluare şi alte documente similare întocmite conform prevederilor legislaţiei locului în care se estimează prejudiciul, documentele ce confirmă cheltuielile efectuate pentru salvarea încărcăturii, dispaşa (în cazul cererii compensării prejudiciilor, cheltuielilor şi achitărilor pentru avaria generală), precum şi alte documente necesare Asigurătorului pentru soluţionarea chestiunii privind mărimea prejudiciului cauzat.
Lista actelor ce urmează a fi prezentate depinde de categoria bunurilor asigurate și cauzele care au dus la deteriorarea sau distrugerea lor.
 

Măsurile întreprinse în momentul survenirii cazului asigurat

Proprietatea Persoanelor Fizice, proprietatea Persoanelor Juridice, lucrări de construcţii – montaj.

  • De întreprins urgent (dacă este posibil) măsurile necesare pe eliminarea avariei şi micşorarea mărimii pagubelor.
  • Solicitarea organelor specializate:  pompieri, serviciul situaţii excepţionale, poliţia, etc.
  1. În caz de incendiu - Solicitarea serviciului pompierilor
  2. În caz de inundaţie - Chemarea reprezentanţilor asociaţiilor comunale, persoanelor ce au dat bunul în chirie, proprietarii locuinţelor învecinate.
  3. În caz de furt - Solicitarea poliției.
  4. În caz de calamități naturale, accidentarea mijloacelor de transport, căderea aparatelor pilotate - Anunţă organele Serviciului Hidrometeorologic de Stat şi monitoringul mediului înconjurător, Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale
  5. Întocmirea actului stabilirea persoanelor vinovate, în caz că sunt.
  • Imediat, pe parcursul a 48 (patruzeci și opt) de ore, să înștiințeze Asigurătorul în formă scrisă, prin scrisoare, sau email, despre producerea riscului asigurat.
    De asemenea este necesar de anunţat: numărul poliţei de asigurare; data şi ora corectă a producerii cazului; circumstanţele şi cauzele care au dus la cauzarea daunelor; măsurile care au fost întreprinse pentru micşorarea mărimii pagubelor; starea bunului deteriorat (distrus); Numele/Prenumele şi datele de contact a persoanei care a anunţat.
  • De a prezenta, fără întârzieri, companiei de asigurări, în scris lista bunurilor deteriorate, condiţiile producerii şi caracterul pagubei.
  • Împreună cu reprezentantul companiei de asigurări, de stabilit în scris, lista bunurilor deteriorate.
  • Să transmită documentele necesare pentru plata despăgubirii, companiei de asigurări.

Lista documentelor necesare pentru confirmarea faptului producerii cazului asigurat şi stabilirea mărimii prejudiciului:

  • Contractul de asigurare (original);
  • Cererea despre producerea cazului asigurat şi cererea pentru plata despăgubirilor de asigurare;
  • Extrasul, chitanţele şi alte documente primare, ce au legătură cu bunurile asigurate şi care confirmă  cheltuielile efectuate pentru reparaţia şi restabilirea bunului deteriorat.
  • În caz de incendiu, explozie – certificatul de la serviciului pompieri cu indicarea cauzelor şi condiţiilor de producere a incendiului;
  • În caz de calamităţi naturale – certificatul de la organele Serviciul Meteorologic şi Seismologic de Stat sau alte organe competente în situaţiile date în conformitate cu caracterul cazului asigurat;
  • În caz de inundare – certificat de la instituii locativ – comunale, cu indicarea cauzelor şi circumstanţelor producerii cazului asigurat;
  • În caz de furt – certificat de la poliţie cu privire la intentarea dosarului penal.
  • Alte acte solicitate de Asigurator care se referă la cazul asigurat.
  • Pentru persoanele juridice: acte contabile, extrase registre de inventariere, conturi, facturi, registrul evidenţei de la depozit ş.a.) şi certificate cu privire la uzura bunurilor la data survenirii cazului asigurat (calculat de contabilitea asiguratului în cazul asigurării bunurilor conform valorii de bilanţ).
Lista actelor depinde de categoria bunurilor asigurate (clădiri, utilaj, mobilă ş.a.) şi de asemenea în dependenţă de cauza deteriorării sau distrugerii (incendiu, fenomene naturale, acţiuni ilicite ale terţelor persoane ş.a.).

Flexibilitate

Poți să asiguri orice bun personal împotriva oricărui risc în condiţii optime pentru tine.

Sistem de reduceri

La îndeplinirea poliţei de asigurare de bunuri, în condiţiile existenţei sistemelor de alarmă şi anti-incendiu, precum şi sistemelor de securitate contra scurgerilor de apă, primești reduceri la prima de asigurare.

Rapiditate

Contractul se încheie rapid și simplu.

Mobilitate

Pentru încheierea contractului, nu este necesară prezenţa la oficiu, este de ajuns doar să telefonezi – şi agentul companiei va veni în timpul optim pentru tine.

Moldasig oferă mai multă siguranță prin polița de Asigurare Benevolă de Accidente

0 (22) 889 889

Riscuri asigurate

Încărcăturile pot fi asigurate conform următoarelor pachete de riscuri:
  • ”Cu răspundere pentru toate riscurile”: include întreg pachetul de riscuri – acoperirea include procesul transportării, păstrarea temporară a încărcăturilor (depozit, terminal, expoziţie ş.a.) şi procesul încărcării şi descărcării lor.
  • ”Cu răspundere limitată”: posibilitatea selectării anumitor riscuri necesare.

Suma asigurată se stabileşte de comun acord cu Asiguratul dar nu va depăşi valoarea reală care reiese din valoarea contractuală cu includerea cheltuielilor de transport, a cheltuielilor vamale şi alte cheltuieli necesare sau fără includerea acestor cheltuieli. 
 

Priorităţile asigurării „Moldasig”

S-a produs cazul asigurat?

Vezi cum poți primi despăgubirea!

Ce zic clienții despre MOLDASIG

Irina (31 ani)

Angajații sunt foarte politicoși, își cunosc foarte bine modul de desfășurare a activității, sunt la curent cu toate documentele care trebuie întocmite și înaintate pentru un dosar de daună sau încheierea unui RCA (activități cu care am avut contact direct) și oferă suport competent pentru rezolvarea tuturor posibilelor probleme ale clienților.

Alexei (25 ani)

Am toată încrederea să lucrez cu MOLDASIG pentru că furnizează cele mai bune servicii de pe piața asigurărilor. La această companie de asigurări am procurat RCA, Casco și săptămâna viitoare plec in Spania, așa că cu siguranță o să apelez la MOLDASIG pentru a asigura și călătoria pentru toată familia. Mulțumesc!

Eugen (26 ani)

Vă sunt foarte recunoscător pentru promptitudinea de care ați dat dovadă. Mi-ați fost de mare ajutor, mai ales în condițiile în care eram plecat din localitate, în perioada sărbătorilor de iarnă, m-ați ajutat într-un timp scurt, folosind tehnologia și internetul într-un mod corespunzător și cu o amabilitate care mă face cu siguranță să vă recomand cu încredere, mai departe!

Irina (31 ani)

Angajații sunt foarte politicoși, își cunosc foarte bine modul de desfășurare a activității, sunt la curent cu toate documentele care trebuie întocmite și înaintate pentru un dosar de daună sau încheierea unui RCA (activități cu care am avut contact direct) și oferă suport competent pentru rezolvarea tuturor posibilelor probleme ale clienților.

Alexei (25 ani)

Am toată încrederea să lucrez cu MOLDASIG pentru că furnizează cele mai bune servicii de pe piața asigurărilor. La această companie de asigurări am procurat RCA, Casco și săptămâna viitoare plec in Spania, așa că cu siguranță o să apelez la MOLDASIG pentru a asigura și călătoria pentru toată familia. Mulțumesc!

Eugen (26 ani)

Vă sunt foarte recunoscător pentru promptitudinea de care ați dat dovadă. Mi-ați fost de mare ajutor, mai ales în condițiile în care eram plecat din localitate, în perioada sărbătorilor de iarnă, m-ați ajutat într-un timp scurt, folosind tehnologia și internetul într-un mod corespunzător și cu o amabilitate care mă face cu siguranță să vă recomand cu încredere, mai departe!

 
 

Suntem mereu la dispoziția ta.