Termeni și condiții
Îți faci griji pentru viața și sănătatea persoanelor dragi? Vrei să știi că sunt protejate 24 de ore din 24? Acum există această posibilitate! Aceasta reprezintă garanția financiară în situații neprevăzute, oferind persoanei asigurate sau beneficiarului desemnat de aceasta o indemnizație bănească.
Vă rugăm ca, în calitatea dvs. de vizitator al site-ului nostru, să citiți cu atenție Termenii și Condițiile de pe site-ul www.moldasig.md. Continuarea utilizării site-ului și plasării cererii de ofertă de asigurare, procesarea și emiterea polițelor de asigurare, reprezintă acordul dumneavoastră asupra acestor Termeni și Condiții.
Pentru toate informațiile existente pe acest site, dreptul de autor este deținut de MOLDASIG S.A. Niciun material de pe acest site sau din acest document nu poate fi reprodus parțial, integral sau modificat fără acordul expres exprimat de către MOLDASIG S.A. ori de titularul acestui drept.
Cuprins:
- Date juridice și informații generale despre MOLDASIG S.A.
- Noţiuni
- Politica de confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
- Politica de informare despre cookie-uri
- Condiții de asigurare
- Obligațiile asigurătorului și asiguratului
- Plasarea cererii de ofertă online (și calculul primei de asigurare)
- Condiții de livrare
- Încheierea contractelor de asigurare
- Limba contractului de asigurare
- Plata primei de asigurare și condiții de achitare online
- Alte cheltuieli legate de încheierea contractului de asigurare
- Modificare, încetarea, rezilierea şi nulitatea contractului de asigurare
- Reclamații
- Modificarea informațiilor în acest document
1. Date juridice și informații generale despre MOLDASIG S.A.
- Denumirea asigurătorului: Societatea pe Acțiuni MOLDASIG
- Adresa juridică: Republica Moldova, mun. Chișinău, str. Albișoara 42, MD 2005
- IDNO: 1002600053315
- Licența: seria CNPF nr. 000883
- Site oficial: www.moldasig.md
- Email: [email protected]
- Telefon: 0 (22) 889 889
- Fax: 0 (22) 238 346
2. Noţiuni
Noțiuni generale de asigurare:
- activitate de asigurare - activitate care constă, în principal, din oferirea, negocierea și încheierea de contracte de asigurare și reasigurare, încasarea de prime, lichidarea de daune, efectuarea de acțiuni de regres și de recuperare.
- agent de asigurare - persoană fizică sau juridică ce desfășoară activitate profesională în baza mandatului acordat de asigurător, având dreptul să încheie contracte de asigurare cu terți în numele și din contul asigurătorului, conform condițiilor stipulate în contractul de mandat.
- asigurare - transfer al unui risc eventual, inclusiv al riscului unei pierderi financiare și/sau al unei pagube materiale, de la asigurat la asigurător, în conformitate cu contractul de asigurare.
- asigurat - persoană care are încheiat sau pentru care s-a încheiat un contract de asigurare cu asigurătorul.
- asigurător (reasigurător) - persoană juridică înregistrată în Republica Moldova, care, în condițiile legii, deține licență pentru desfășurarea activității de asigurare (reasigurare).
- autoritate de supraveghere - comisia Națională a Pieței Financiare.
- caz asigurat - risc asigurat prevăzut în contractul de asigurare, a cărui producere conferă asiguratului dreptul de a fi indemnizat sau despăgubit de către asigurător.
- cheltuieli de achiziție - cheltuieli ocazionate de încheierea contractelor de asigurare, incluzând comisioanele de achiziție, cheltuielile de deschidere de dosar, precum și cheltuieli indirect imputabile, cum ar fi cele de publicitate sau administrative
- condiții de asigurare - set de norme și condiții aprobate de asigurător pentru reglementarea subscrierii de riscuri specifice produselor de asigurare și stabilirea relațiilor juridice între subiecții asigurării.
- contractant al asigurării - persoană care încheie contractul de asigurare pentru asigurarea unui risc privind o altă persoană și se obligă să plătească prima de asigurare, fără a obține calitatea de asigurat.
- franșiză - parte din prejudiciu suportată de asigurat, stabilită ca sumă fixă sau procent din despăgubirea de asigurare ori din suma asigurată, conform contractului de asigurare.
- primă brută subscrisă - primă calculată de asigurător (reasigurător) conform unui contract de asigurare (reasigurare), înainte de deducerea oricăror sume.
- risc - eveniment inconvenient, posibil și viitor, care ar putea afecta bunurile, capacitatea de muncă, viața sau sănătatea unei persoane.
- risc asigurat - eveniment sau grup de evenimente prevăzute în contractul de asigurare care, odată produse, pot genera prejudicii bunurilor sau persoanei asigurate (în asigurările de viață, supraviețuirea și decesul sunt incluse în noțiunea de risc asigurat).
- reasigurare - cedare parțială sau integrală a unor riscuri subscrise de un asigurător, denumit reasigurat (cedent), unui alt asigurător, denumit reasigurator (cesionar), care își asumă angajamentul să recupereze o parte corespunzătoare din despăgubirea de asigurare acordată.
Noțiuni specifice asigurării obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule:
- accident de autovehicul - eveniment neprevăzut provocat de unul sau mai multe autovehicule, care cauzează prejudicii unor persoane și poate da naștere unor pretenții de despăgubire.
- asigurare obligatorie de răspundere civilă auto - contract de asigurare, probat prin polița de asigurare RCA și/sau certificatul „Carte Verde”, prin care un asigurător licențiat se obligă să despăgubească prejudiciile cauzate prin accident de autovehicul în perioada de valabilitate a contractului.
- autovehicul - sistem mecanic terestru cu autopropulsie (excepție făcând cel ce circulă pe șine), destinat transportului de persoane sau mărfuri, inclusiv autoturisme, autobuze, camioane, motociclete, etc.
- daună parțială - avarierea autovehiculului în măsura în care recondiționarea sau înlocuirea pieselor avariate este posibilă, valoarea pagubei fiind sub 75% din valoarea autovehiculului la data accidentului.
- daună totală - distrugerea sau avarierea autovehiculului în măsura în care recondiționarea nu mai este posibilă sau valoarea pagubei depășește 75% din valoarea autovehiculului la data accidentului.
- dosar de daune - dosar care include documentele necesare pentru constatarea și soluționarea cazului de asigurare.
- persoană păgubită - orice persoană îndreptățită să primească despăgubire de asigurare pentru pagubă sau vătămare corporală în urma unui accident de autovehicul.
- poliță de asigurare RCA - poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto cu valabilitate pe teritoriul Republicii Moldova, care probează încheierea contractului de asigurare.
- certificat de asigurare „Carte Verde” - document internațional de asigurare, eliberat în numele unui birou național, care atestă existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto cu valabilitate internațională.
- posesor de autovehicul - proprietarul de drept al autovehiculului, precum și persoana care posedă autovehiculul în baza unui contract de locațiune, leasing sau alte titluri legale.
- prejudiciu - efect negativ suferit de o persoană fizică sau juridică în urma producerii unui risc acoperit printr-un contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto.
- regulament general al Consiliului Birourilor - document adoptat de Consiliul Birourilor, care reglementează relațiile între birourile naționale ale asigurătorilor din statele membre ale Sistemului Internațional de Asigurări „Carte Verde”.
- utilizator de autovehicul - orice persoană care conduce autovehiculul, inclusiv asiguratul, persoanele prevăzute în contractul de asigurare și alte persoane autorizate.
- sistem bonus-malus - sistem de reduceri și majorări ale primei de asigurare, acordate în funcție de istoricul asigurărilor și daunelor.
- valoare rămasă - valoarea părților din autovehicul rămase neavariate, demontabile și valorificabile în caz de daună totală a acestuia.
Alte noțiuni:
- adresa IP - număr unic utilizat de echipamentele de tehnologia informației (routere, modemuri, calculatoare, telefoane inteligente etc.) pentru a se identifica și a comunica între ele într-o rețea de calculatoare.
- canal electronic de comunicare - mecanism prin care o persoană poate iniția o discuție cu asigurătorul și recepționa răspunsuri prin email oficial, chat integrat în site (JivoChat), pagină oficială în rețele de socializare și alte platforme de messaging online acceptate de asigurător.
- card bancar - card de credit sau debit emis de o bancă, constituit ca instrument de plată fără numerar, ce permite posesorului să efectueze operațiuni de decontare electronică.
- cookie-uri - fișiere text păstrate de browser pe dispozitivul vizitatorului de site, utilizate pentru recunoașterea vizitatorilor, adaptarea conținutului afișat anterior și/sau implementarea coșului de cumpărături.
- link - referință către o pagină web care permite navigarea de la o pagină la alta prin click pe link-ul oferit.
- ofertă - propunerea de preț și condiții de asigurare transmisă de asigurător, ca răspuns la completarea unui formular electronic, solicitare verbală sau scrisă, incluzând datele necesare formării ofertei, inclusiv datele personale.
- plată online - efectuarea decontării electronice a mijloacelor bănești cu carduri bancare printr-un link unic pe o pagină web securizată a băncii.
- poliță de asigurare electronică - poliță emisă de asigurător în urma unei cereri scrise sau solicitări electronice, după acordul asiguratului asupra termenilor și condițiilor și achitării primei de asigurare prin mijloace electronice de plată, transmisă prin email.
- vizitator al site-ului - persoană fizică sau reprezentant al unei persoane juridice care a deschis pagina web pentru a obține informații, a contacta compania sau a iniția o procedură de achiziție online; sinonim cu navigator sau utilizator al paginii web.
3. Politica de Confidențialitate cu Privire la Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal
- Prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează cu consimțământul solicitantului după ce a luat cunoștință cu prezentul document. MOLDASIG S.A. prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu dispozițiile LEGII Nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.
- În cazul incapacităţii de exercițiu sau al capacităţii de exerciţiu limitate a subiectului datelor cu caracter personal, consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal se acordă, în formă scrisă, de către reprezentantul lui legal. Iar semnarea contractului de asigurare poate fi efectuată doar cu reprezentantul legal.
- Prin transmiterea datelor cu caracter personal, utilizatorul este de acord cu prelucrarea acestora în scopul obținerii ofertelor, contractelor și polițelor de asigurare precum și alte informații sau acte. Dacă Utilizatorul nu dorește să furnizeze în regim online, prin canale electronice de comunicare, datele sale cu caracter personal, atunci Utilizatorul va apela la numărul de telefon +373 22 889 889 pentru a obține o consultație sau se va adresa direct în oficiile teritoriale pentru soluționarea solicitării. Utilizatorii care nu doresc să transmită date cu caracter personal prin canale de comunicare electronice nu pot beneficia în regim online și electronic de oferte și/sau servicii de asigurare.
- ”MOLDASIG” S.A. obține informația despre adresa ip a dispozitivului Utilizatorului. Această informație nu este utilizată pentru identificarea persoanelor.
- În conformitate cu prevederile art. 12–18 ale Legii nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal, subiectul datelor cu caracter personal dispune de dreptul de informare, dreptul de acces la datele cu caracter personal, dreptul de intervenţie asupra datelor cu caracter personal, dreptul de opoziţie al subiectului datelor cu caracter personal, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de acces la justiţie.
- Compania MOLDASIG S.A. respectă confidenţialitatea şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal și celelalte prevederi ale LEGII Nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.
- ”MOLDASIG” S.A. este înregistrată în Registrul de evidență a operatorilor de date cu caracter personal, cu nr. 0000131-001, 0000131-002, 0000131-003, 0000131-004, 0000131-005.
- În scopul exercitării drepturilor prevăzute de Lege, subiectul datelor cu caracter personal este în drept să se adreseze cu o cerere scrisă către „MOLDASIG” S.A. la sediul său central sau la adresa de email [email protected].
4. Politica de Informare despre Cookie-uri
Site-ul www.moldasig.md utilizează cookie-uri. Acceptarea documentului și continuarea navigării reprezintă consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor.
5. Condiții de Asigurare
Condițiile de asigurare ale asigurătorului sunt obligatorii pentru asigurat dacă sunt prevăzute în contract și dacă ele sunt incluse în textul contractului, pe verso, sau ca anexe.
Asiguratul are dreptul să consulte condițiile de asigurare specifice produselor înainte de semnarea contractelor.
Emiterea polițelor RCA și certificatelor ”Carte Verde” se face conform Legii nr. 414/2006 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto.
Condiții de Asigurare pentru Polițele de Sănătate pentru Cetățenii ce Pleacă Temporar în Străinătate, în regim electronic sunt
- Dacă în momentul plasării comenzii și achitării poliței de asigurare electronice, persoana asigurată nu se află pe teritoriul Republicii Moldova, răspunderea asigurătorului începe după 72 de ore, calculate din data recepționării plății, chiar dacă polița de asigurare a intrat în vigoare.
- Achitarea are loc prin mijloace electronice de plată sau transfer.
- Emiterea poliței de asigurare electronice are loc doar după recepționarea plății de către asigurător.
- Transmiterea poliței are loc prin email și facultativ prin alte canale electronice de comunicare, la un destinatar indicat de contractant/asigurat.
- Contractantul/asiguratul are obligația confirmării recepționării poliței de asigurare și corectitudinii informației înscrise ca și răspuns prin același canal de comunicare. Astfel, recunoscând relațiile juridice în baza poliței de asigurare recepționate și condițiilor de asigurare.
6. Obligațiile Asigurătorului și Asiguratului
Obligațiile Asigurătorului
6.1.1. Asigurătorul este obligat:
- să informeze asiguratul, într-o formă adecvată, despre condițiile asigurării.
- să efectueze plata către asigurat sau beneficiar la apariția dreptului de încasare a sumei asigurate, conform termenilor stabilite în condițiile de asigurare.
- să compenseze cheltuielile asiguratului pentru evitarea producerii cazului asigurat sau pentru limitarea prejudiciilor acoperite.
- să păstreze confidențialitatea informațiilor despre asigurat și persoanele asigurate, dobândite în procesul asigurării.
6.1.2. Legea și contractul de asigurare pot prevedea și alte obligații pentru asigurător.
Obligațiile Asiguratului
6.2.1. Asiguratul este obligat:
- să informeze asigurătorul, la încheierea contractului, despre toate circumstanțele esențiale referitoare la mărimea riscului asigurat.
- să anunțe asigurătorul despre alte contracte de asigurare încheiate pentru același obiect.
- să plătească primele de asigurare la timp.
- să întreprindă măsuri pentru evitarea producerii cazului asigurat sau limitarea pagubelor.
- să informeze asigurătorul despre producerea evenimentului asigurat de îndată ce a aflat despre acesta.
6.2.2. Legea și contractul de asigurare pot prevedea și alte obligații pentru asigurat.
7. Plasarea Cererii de Ofertă Online și Calculul Primei de Asigurare
- Plasarea cererii online se face prin completarea formularului specific. Procesarea cererii este posibilă doar după ce vizitatorul a luat cunoștință de acest document și a bifat manual opțiunea „Sunt de acord cu termenii și condițiile”.
- Persoanele care plasează cereri de oferte trebuie să aibă capacitate deplină de exercițiu. Asigurătorul are dreptul, înainte de semnarea contractului, să identifice contractantul/asiguratul care a înaintat cererea online.
- Pentru calculul primei de asigurare și emiterea contractului, reprezentantul asigurătorului poate solicita și alte informații suplimentare nespecificate în formular. Comunicarea poate fi realizată în scris, prin mijloace electronice sau verbal.
- Cererea poate fi plasată și prin inițierea discuției în modulele JivoChat și Viber, integrate pe site. Comunicarea și prelucrarea cererilor prin aceste canale se realizează conform prevederilor acestui document.
- Calculul primei de asigurare este efectuat de Asigurător în baza cererii solicitantului, procesarea fiind realizată prin sisteme electronice, conform tarifelor aprobate de asigurător.
8. Condiții de livrare
- Pentru comenzile efectuate cu alegerea metodei de livrare online, polița de asigurare va fi expediată pe adresa electronică după procesarea cu succes a plății.
- Pentru comenzile efectuate cu alegerea metodei de livrare la adresă, polița de asigurare va fi livrată în maximum 24 de ore, în zile lucrătoare, după procesarea cu succes a plății.
- Pentru comenzile efectuate cu alegerea metodei de ridicare din oficiu, polița de asigurare va putea fi ridicată de la sediul nostru central.
9. Încheierea contractului de asigurare
- Pentru încheierea contractului de asigurare, asiguratul prezintă asigurătorului propunere (cerere) scrisă inclusiv electronic, în care indică interesul propriu şi cel al beneficiarului asigurării sau declară verbal că doreşte să încheie contract de asigurare.
- Contractul de asigurare poate fi încheiat în favoarea mai multor beneficiari.
- Contractul de asigurare se încheie în formă scrisă.
- Contractul de asigurare este format din cererea contractantului, polița de asigurare emisă de asigurător și condițiile generale de asigurare aplicabile, precum și din alte condiții contractuale incluse în contract conform legii.
- Dispozițiile din p. 8.4 nu afectează dreptul părților de a întocmi un înscris unic care va cuprinde întregul contract de asigurare.
- Contractul de asigurare nu se poate dovedi prin martori, chiar dacă există un început de dovadă scrisă.
- Dovada încheierii contractului de asigurare rezultă şi din trimiterea unui document de asigurare, precum poliţă de asigurare (certificat), din cererea de plată a primei ori din înscrisul prin care se constată efectuarea acestei plăţi sau din orice înscris din care reiese faptul încheierii contractului.
- Asigurătorul este obligat să remită asiguratului un exemplar, semnat de el, al poliţei de asigurare.
- În cazul în care, contractul de asigurare, inclusiv RCA, este încheiat prin utilizarea mijloacelor electronice, iar persoana nu a aplicat semnătura electronică calificată avansată, se prezumă că prin plata primei de asigurare, contractantul a consimțit încheierea contractului.
- În poliţa de asigurare se va indica:
- numele sau denumirea, domiciliul sau sediul părților contractante;
- după caz, numele sau denumirea, domiciliul sau sediul asiguratului și/sau beneficiarului;
- obiectul asigurării;
- riscurile ce se asigură;
- începutul şi durata perioadei asigurării;
- suma asigurată și, dacă s-a convenit, partea din prejudiciu pe care asigurătorul nu o despăgubește (franșiza);
- prima de asigurare, locul şi termenele de plată;
- alte date, conform legii sau acordului dintre părţi.
Etapele parcurse pe site-ul www.moldasig.md pentru încheierea contractului/poliței de asigurare de către Utilizator
- Solicită ofertă, prin completarea formularului/cererii, accesând modulul ”COMANDĂ”, sau prin solicitare în modulele integrate în site JivoChat sau Viber;
- Ia cunoștință cu acest document - "Termeni și condiții" și este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Furnizează informații suplimentare necesare înaintării unei oferte de către operatorul ”MOLDASIG” S.A.;
- Recepționează oferta de asigurare;
- Acordă acceptul pentru oferta recepționată și condițiile de asigurare;
- Alege metoda de plată și efectuează plata;
- Stabilește cu operatorul ”MOLDASIG” S.A. metoda și/sau locul de obținere a contractului/poliței de asigurare;
- Recepționează exemplarul de contractul/polița de asigurare.
10. Limba contractului de asigurare.
Limba utilizată în relațiile juridice dintre asigurător și contractant este limba de stat.
11. Plata primei de asigurare și condiții de achitare online.
- Prima de asigurare reprezintă suma pe care asiguratul este obligat să o plătească asigurătorului, la eliberarea poliţei de asigurare, în modul şi în termenul prevăzut de contractul de asigurare, în schimbul preluării de către asigurător a riscului asigurat.
- Plata primei de asigurare se face integral sau în rate plătibile la termenele scadente prevăzute în contract, la sediul asigurătorului sau al reprezentanţilor săi dacă în contractul de asigurare nu se prevede altfel.
- Prima de asigurare se plăteşte integral pentru toată perioada de asigurare specificată în poliţa de asigurare RCA şi/sau în certificatul de asigurare „Carte Verde”.
- Dovada plăţii primei de asigurare revine asiguratului, înscrisul constatator fiind cecul de casă sau ordinul de plată.
- Plata online poate fi efectuată prin:
- modulul securizat MAIBPAY al BC ”Moldova-Agroindbank” S.A., prin accesarea unui link unic generat de operatorul ”MOLDASIG” S.A., expediat pe emailul solicitantului;
- internet/mobile banking al BC ”Moldova-Agroindbank” S.A., la compartimentul ”Plăți”, ”Servicii financiare”, ”MOLDASIG SA”;
- prin intermediul Prestatorilor serviciilor de plată: ”Qiwi-M” SRL, ”BPAY” SRL. ”MMPS COM” SRL
10.6 Disponibilitatea utilizării metodelor de plată indicate la punctul 10.5 trebuie coordonată cu operatorul Moldasig.
10.7 Operatorul Moldasig poate solicita remiterea de către contractant a înscrisul constatator al efectuării plății online în scopul optimizării timpului de emitere a poliței de asigurare.
12. Alte cheltuieli legate de încheierea contractului de asigurare
Contractantul nu suportă costuri suplimentare asociate încheierii contractului de asigurare, cu excepția plății primei de asigurare.
13. Modificare, încetarea, rezoluțiunea şi nulitatea contractului de asigurare
- Modificarea și rezoluțiunea contractelor de asigurare poate fi efectuată în baza cererii în scris, depusă la reprezentanțele, oficiile teritoriale sau oficiul central al ”MOLDASIG” S.A., de către contractant/asigurat sau altă persoană împuternicită să facă acest act.
- Contractul de asigurare încetează în următoarele cazuri:
- De drept;
- Prin rezoluţiune;
- Prin nulitate.
- Încetarea de drept a contractului de asigurare poate avea loc:
- prin acordul părţilor;
- la expirarea termenului său de acţiune;
- la îndeplinirea de către asigurător a obligaţiilor contractuale;
- la lichidarea contractantului/asiguratului persoană juridică sau la decesul asiguratului persoană fizică;
- la lichidarea asigurătorului, în modul stabilit de legislaţie;
- în alte cazuri prevăzute de legislaţie.
Rezoluțiunea contractului de asigurare
- Rezoluțiunea reprezintă încetarea contractului de asigurare, la inițiativa uneia dintre părţi, ca urmare a neexecutării obligaţiilor contractuale de către cealaltă parte.
- Contractul de asigurare poate fi rezoluţionat, la cererea asigurătorului sau contractantului/asiguratului, doar în cazul în care partea opusă nu îşi onorează obligaţiile prevăzute de contract sau încalcă legislaţia, respectând un termen de preaviz de 30 de zile;
- Asigurătorul declară rezoluțiunea prin declarație scrisă față de contractant chiar dacă o altă persoană are calitatea de asigurat sau de beneficiar al asigurării.
- La rezoluţiunea contractului de asigurare ca urmare a stingerii interesului asigurat, contractantul/asiguratul datorează doar acea parte din primă ce corespunde duratei riscului.
- În cazul rezoluțiunii asigurării, asigurătorul are dreptul doar la prima care se atribuie perioadei de asigurare care a curs efectiv înainte de data rezoluțiunii.
- În cazul în care rezoluțiunea s-a produs din cauza neexecutării fără justificare a obligației uneia din părți, dreptul celeilalte părți la repararea prejudiciului rămâne neafectat.
- La rezoluţiunea contractului de asigurare, contractantului i se restituie primele de asigurare pentru lunile complete rămase până la expirarea contractului, reținând suma cheltuielilor efective de gestiune.
- Părţile pot cere rezoluţiunea contractului de asigurare şi în alte cazuri expres prevăzute de lege, condiţii de asigurare sau de contract.
- Rezoluțiunea asigurării nu stinge obligația asigurătorului aferentă unui caz asigurat produs în interiorul perioadei de asigurare care a curs efectiv înainte de data rezoluțiunii.
- Rezoluțiunea contractului de asigurare încheiat pentru un termen de 12 luni, nu poate avea loc, iar prima de asigurare pentru lunile rămase nu va putea fi restituită, în cazul în care contractul de asigurare a produs efecte juridice pentru o perioadă de cel puțin 10 luni.
Nulitatea contractului de asigurare
- Contractul de asigurare este nul în cazurile prevăzute de legislaţia în vigoare a Republicii Moldova, sau dacă a fost încheiat:
- în condiţii care contravin Legii cu privire la asigurări şi/sau care defavorizează situaţia asiguratului în raport cu legislaţia în vigoare a Republicii Moldova;
- cu o persoană neautorizată să încheie contracte în numele asigurătorului;
- după producerea evenimentului pentru care contractul de asigurare prevede plata indemnizației de asigurare.
- În cazul nulităţii absolute a contractului de asigurare, Asigurătorul va restitui Asiguratului primele de asigurare încasate cu excluderea cheltuielilor de gestiune, doar în cazul în care Asigurătorul nu a achitat indemnizații de asigurare în baza contractului de asigurare declarat nul.
- Asigurătorul nu este obligat să restituie primele încasate în temeiul contractului de asigurare anulat pe temeiul dolului.
14. Reclamații
Orice reclamație poate fi înregistrată oficial prin expedierea textului reclamației argumentate la adresa de email [email protected] sau să fie depusă fizic la adresa juridică a MOLDASIG S.A. Totodată, pentru soluționarea operativă a petițiilor, urmează a se apela în orele de program 08.30 - 17.30 de luni până vineri, la numărul de telefon 0 (22) 889 889.
15. Modificarea informațiilor în acest document
- Informațiile furnizate pe acest site pot fi modificate. MOLDASIG S.A. are dreptul de a modifica informațiile sau o parte din informațiile conținute pe această pagină fără notificare prealabilă către Utilizatori. Afișarea pe site-ul web al noului document este însoțită de informații privind modificările aduse. Acest document, precum și amendamentele sale, sunt disponibile pentru Utilizator pe pagina www.moldasig.md
- Folosirea unui Utilizator de site după efectuarea modificărilor în secțiunea "Termeni și condiții" este echivalentă cu familiarizarea cu acestea, înțelegerea și acceptarea acestora.
- Datele publicate au fost actualizate:
- La apariția produselor noi de asigurare ale ”MOLDASIG” S.A.;
- La actualizarea condițiilor de asigurare ale ”MOLDASIG” S.A.;
- La apariția noilor metode de plată sau actualizării condițiilor metodelor de plată existente;
- Odată cu apariția unei noi legislații sau modificări ale legislației și reglementărilor existente referitoare la asigurări;
- Odată cu apariția unor noi legislații sau modificări ale legislației existente.
Document modificat. Versiunea din 20.01.2021