Asigurarea răspunderii transportatorilor auto şi expeditorilor (CMR)
Business-ul legat de transportare necesită, în mod deosebit, asigurarea răspunderii transportatorului în privinţa securităţii încărcăturii. Poliţa de asigurare CMR de la S.A. "MOLDASIG", recunoscută la nivel internaţional, este prima dovadă a faptului că expeditorul sau proprietarul încărcăturii poate încredinţa încărcătura companiei Dvs. pentru transportare.
Moldasig oferă mai multă siguranță prin polița de Asigurare Benevolă de Accidente
Asigurarea CMR funcționează în baza Convenției referitoare la contractul de transport internațional de mărfuri pe șosele, semnată la Geneva la 19 mai 1956, precum și în baza legislației Republicii Moldova.
Ce reprezintă contractul de asigurare CMR?
Contractul încheiat între MOLDASIG S.A. și Compania de transport și care acoperă răspunderea transportatorului față de mărfurile ce se găsesc în vehiculele asigurate menționate în poliță și pentru care există încheiat un contract de transport de mărfuri.Contractul se încheie pentru următoarele riscuri:
- Distrugerea și/sau deteriorarea (avarierea) mărfii, pierderea (insuficiența) încărcăturii ca urmare a unor evenimente neașteptate, imprevizibile și neintenționate ce au avut loc pe durata exploatării mijlocului de transport inclus în contractul de asigurare;
- Răspunderea pentru pagubele ,,erori și omiteri” apărute în rezultatul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor contractuale cauzate de:
- întîrzierea în eliberare;
- eliberarea mărfii contrar indicațiilor de reținere a eliberării;
- livrarea mărfii la o adresă greșită, ce necesită cheltuieli suplimentare pentru livrarea acesteia la adresa corectă.
- Răspunderea pentru cheltuielile suplimentare ale Asiguratului:
- cheltuielile rezonabil efectuate de către transportator pentru evitarea sau micşorarea mărimii pagubei.
- cheltuieli de judecată
- Riscuri suplimentare: Furt, Frigo, Mărfuri ADR, Autovehicule .
Care sunt actele necesare pentru încheierea contractului CMR?
Contractul de asigurare a răspunderii transportatorilor se încheie în baza Cererii-chestionar. Iar actele necesare pentru completarea cererii sunt:
- extrasul din Registrul de Stat al Persoanelor Juridice;
- copiile pașapoartelor tehnice ale autovehiculului și a remorcii;
- copiile contractelor de chirie/locațiune, comodat ale autovehiculului și/sau a remorcii etc.
- copia Facturii CMR, facturii Invois cu indicarea tipului mărfii, cantității și prețului.
Actele menționate se anexează la contract.
Ce reprezintă cazul asigurat și care sunt măsurile întreprinse de asigurat la producerea acestuia?
La producerea cazului asigurat, asiguratul este obligat:
- Să înștiințeze imediat (max. 24 ore), potrivit cazului asigurat și practicii din țara respectivă, unitățile de poliție, pompieri sau alte organe abilitate de lege, cele mai apropiate de locul producerii cazului asigurat, și să solicite întocmirea actelor cu privire la cauzele și împrejurările producerii evenimentului, întinderea pagubei, eventualii vinovați. Aceste documente urmează a fi prezentate Asigurătorului.
- Să înștiințeze în scris Asigurătorul despre producerea cazului asigurat, nu mai tîrziu de 2 zile lucrătoare de la producerea acestuia, cu următoarele informații:
- circumstanțele producerii evenimentului (data, locul, cauzele și împrejurările producerii acestuia),
- tipul mărfurilor afectate de eveniment, măsurile întreprinse pentru limitarea daunelor, locul unde se află acestea,
- mărimea estimativă a daunei, în vederea comunicării eventualelor instrucțiuni cu privire la marfa în dispută.
- Avizarea se va efectua în mod obligatoriu în scris și se va transmite prin poștă, fax, e-mail la adresa [email protected], căi ce permit fixarea obiectivă a înștiințării, și se va înregistra doar la sediul legal al Asigurătorului.
Sistem de reduceri
Rapiditate
Mobilitate
Moldasig oferă mai multă siguranță prin polița de Asigurare Benevolă de Accidente
Priorităţile asigurării „Moldasig”
Specialiştii companiei rapid şi convenabil vor încheia contractul şi vor alege programul de asigurare optim pentru fiecare client în parte.
La încheierea şi prelungirea contractului sunt prevăzute reduceri şi facilităţi.
Contactaţi-ne la numărul 0 (22) 889 889 sau scrieți pe adresa [email protected], şi noi în scurt timp vom lua legătura cu Dumneavoastră.