Termeni și condițiile de achitare
Îți faci griji pentru viața și sănătatea persoanelor dragi? Vrei să știi că sunt protejate 24 de ore din 24? Acum există această posibilitate! Aceasta reprezintă garanția financiară în situații neprevăzute, oferind persoanei asigurate sau beneficiarului desemnat de aceasta o indemnizație bănească.
Termenii și Condițiile de utilizare a magazinului online wwww.moldasig.md sunt aplicabile comenzilor pentru achiziționarea serviciilor oferite de Compania de Asigurări „Moldasig” S.A. prin intermediul site-ului.
Pentru folosirea în bune condiții a site-ului, vă recomandăm familiarizarea cu atenție a Termenilor și Condițiilor prezentate. Ne rezervăm dreptul de a face modificări ale acestor prevederi, fără o notificare prealabilă.
Cuprins:
- DISPOZIȚII GENERALE
- PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
- SOLICITAREA SERVICIILOR DE ASIGURARE ȘI MODUL DE ACHITARE
- CONTRACTELE DE ASIGURARE, MODUL DE ANULARE/REZOLUȚIUNE
- POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
- DATELE DE CONTACT
1. DISPOZIȚII GENERALE
Acest site este deținut de Compania de Asigurări „Moldasig” S.A.. La înregistrarea comenzii in magazinul online, Cumpărătorul acceptă Termenii si Condițiile de vânzare a bunurilor/produselor și/sau prestare a serviciilor care au la bază legislația RM (in continuare – Termenii și Condiții) prezentate mai jos.
Utilizarea website-ului presupune acceptarea Termenilor si Condițiilor propuse de către „Moldasig” S.A., în conformitate cu Legea nr.284/2004 privind Comerțul Electronic. Relațiile dintre client si vânzător sunt stabilite în conformitate cu Legea nr.105/2003 cu privire la Protecția drepturilor consumatorului, Legea nr.92/2022 cu privire la activitatea de asigurare sau de reasigurare, Legea nr.106/2022 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru pagube produse de vehicule, Condițiile de asigurare și alte acte normative adoptate în conformitate cu aceasta. „Moldasig” S.A. își rezervă dreptul de a actualiza sau modifica în orice moment Termenii și Condițiile date, fără o notificare prealabilă. Utilizarea ulterioară a website-ului după efectuarea modificărilor presupune acceptarea acestora.
2. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Prin utilizarea site-ului www.moldasig.md, sunteți de acord în mod tacit cu colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, care sunt necesare pentru procesarea/confirmarea/executarea solicitărilor aferente achiziției serviciilor de asigurare.
Datele personale se prelucrează doar pentru scopuri legitime, precum cel de furnizare a serviciilor solicitate, promoții, inclusiv google analytics, cookies și notificări\newsletter.
Site-ul www.moldasig.md utilizează cookie-uri, iar acceptarea condițiilor date și continuarea navigării și/sau plasării comenzii, reprezintă acceptul tacit de utilizare a cookie.
Toată informația ce conține date cu caracter personal este stocată și utilizată doar pentru perioada necesară atingerii scopurilor pentru care a fost colectată și în conformitate cu prevederile stabilite de Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
Noi folosim măsuri de securitate pentru a preveni accesul neautorizat, menținerea exactității datelor și pentru asigurarea utilizării corecte a informației de pe site. Transmiterea datelor pe internet sau prin rețea wireless nu poate fi protejată în totalitate. Prin urmare, la fel ca alte companii, noi nu putem garanta securitatea informației pe care o oferă Cumpărătorul, astfel, el va face acest lucru pe propria răspundere.
În cazul incapacității de exercițiu sau al capacității de exercițiu limitate a subiectului datelor cu caracter personal, consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal se acordă, în formă scrisă, de către reprezentantul lui legal. Semnarea contractului de asigurare poate fi efectuată doar cu reprezentantul legal.
Prin transmiterea datelor cu caracter personal, solicitantul este de acord cu prelucrarea acestora în scopul obținerii ofertelor, contractelor și polițelor de asigurare precum și alte informații sau acte. În cazul în care solicitantul nu dorește să furnizeze în regim online, prin canale electronice de comunicare, datele sale cu caracter personal, nu se va putea realiza încheierea unui contract specific de asigurare.
„Moldasig” S.A. obține adresa IP a dispozitivului solicitantului. Această informație nu este utilizată pentru identificarea persoanelor.
3. SOLICITAREA SERVICIILOR DE ASIGURARE ȘI MODUL DE ACHITARE
Serviciile de asigurare sunt doar la câțiva pași distanță:
- Completarea formularului de ofertă de către Solicitant corespunzător tipului de asigurare ales;
- Solicitantul își exprimă acordul cu termenii și condițiile conținute în prezentul document;
- Solicitantul își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal;
- Solicitantul introduce/furnizează datele și informațiile personale, verifică dacă sunt corecte la momentul introducerii/furnizării datelor;
- Solicitantul urmează să se asigure că datele introduse sunt corecte, având posibilitatea de a le modifica dacă observă neconcordanțe, acesta rămânând responsabil de corectitudinea datelor introduse în cazul dacă prima de asigurare se achită online. Mărimea primei de asigurare va depinde de corectitudinea datelor introduse de solicitant și de cursul valutar (pentru serviciile de asigurare a căror primă de asigurare este calculată în valută);
- Calculatorul online va afișa date despre mărimea primei de asigurare și alte informații (în dependență de caz). Solicitantul va urma să facă cunoștință cu condițiile de asigurare, specifice tipului de asigurare ales.
- Dacă Solicitantul acceptă oferta „Moldasig” S.A., pentru a contracta serviciul, acesta urmează să creeze un cont pe pagina web www.moldasig.md, sau să se conecteze cu contul său deja creat pe pagina web nominalizată, sau să utilizeze în acest scop un cont personal de Facebook, Google.
- Solicitantul urmează să selecteze perioada de asigurare, după caz, face concretizările necesare reieșind din tipul de asigurare selectat, condițiile și cerințele prevăzute pentru forma de achitare și purcede la finalizarea procesul de contractare a serviciului de asigurare.
- Solicitantul are posibilitatea de a efectua plata primei de asigurare direct în contul societății de asigurare integral sau în rate în dependență de tipul produsului de asigurare solicitat și prevederile contractuale. Dovada plății primei de asigurare revine asiguratului, înscrisul constatator fiind cecul de casă, ordinul de plată sau bonul electronic;
- Plata online se face în condiții de siguranța maximă folosind ca instrument de plată cardul de plată, care permite efectuarea de tranzacții online. După efectuarea plății veți primi o confirmare de plată pe adresa dvs. de email;
- Procesatorul de plată folosește un sistem securizat, bazat pe ultima versiune a standardului de securitate 3D-Secure ceea ce înseamnă o nouă abordare globală a autentificării cumpărăturilor în tranzacții sigure online. Această măsură de siguranța presupune redirecționarea utilizatorului în momentul efectuării plații pe o pagina securizata maib unde autentificarea fiecărui deținător de card se face prin atribuirea unui cod de unică folosință pentru fiecare tranzacție online;
- Este acceptată procesarea prin centrele băncilor acquiring din Republica Moldova, cardurile de debit/credit de la Visa International Limited, Master Card Inc. Astfel, Solicitantul serviciilor de asigurare/Plătitorul își exprimă acordul că detaliile cardului de debit/de credit furnizate de acesta trebuie să fie corecte și exacte și că nu va folosi cardul de debit/de credit care nu este deținut în mod legal de acesta sau a cărui utilizare nu este autorizată de proprietarul legal al acestuia;
- Solicitantul/Plătitorul este, de acord și se angajează să furnizeze detalii corecte și valide despre cardul de debit/cardul de credit. Solicitantul/Plătitorul garantează, este de acord și confirmă când inițiază o tranzacție de plată online și furnizează detaliile cardului. Pentru efectuarea plății vor fi solicitate următoarele date: Numărul cardului (16 cifre);Data expirării (luna și anul);Codul CVC sau CVV (3 cifre);Numele și prenumele de pe cardul de plată; Transferul acestor informații se face în conformitate cu toate măsurile de securitate necesare. Informațiile sunt transmise în formă criptată și sunt stocate numai pe un server specializat al sistemului de plăți;
- Metoda de plată prin card bancar implică redirecționarea prin intermediul canalelor securizate către portalul băncii BC Moldova Agroindbank S.A. și nu stochează date sensibile (cum ar fi date deschise despre card sau titularul de card). Plata primei de asigurare se face în lei MDL, în cazul în care valuta cardului diferă, la convertirea sumei se va lua cursul băncii emitente a cardului, asiguratorul nu încasează alte plăți decât prima de asigurare, comisioanele și/sau alte plăți pot fi reținute reieșind din sistemul de plată a băncii sau Visa International Limited, Master Card Inc. În cazul introducerii datelor eronate ale contractului de asigurare sau a primei de asigurare, tranzacția nu va avea loc, sursele financiare nefiind extrase;
- Rambursarea mijloacelor bănești se efectuează doar pe cardul de plată care a fost folosit pentru achiziție;
- Contractul de asigurare electronic se consideră încheiat în momentul intrării în contul bancar al Societății de asigurare a primei de asigurare sau a primei rate, ori în momentul confirmării plății. Polița de asigurare va intra în vigoare la data stabilită (potrivit formularului) prin contract, dar nu mai devreme de data achitării primei de asigurare / primei rate în contul societății de asigurare.
- Polița cât și contractul de asigurare vor fi disponibile pentru descărcare în „Cabinetul Personal” secțiunea „Polițe de asigurare”, sau pot fi ridicate fizic de la sediul societății de asigurare.
- Certificatul de asigurare „Carte Verde”, este un document cu regim special, și la momentul de față acesta se emite în exclusivitate pe format de hârtie, fiind astfel disponibil de a fi ridicat fizic de la sediul societății de asigurare.
- Valabilitatea poliței de asigurare RCA sau Carte Verde poate fi verificată pe pagina web oficială a Băncii Naționale a Republicii Moldova - https://rca.bnm.md/.
4. CONTRACTELE DE ASIGURARE, MODUL DE ANULARE/REZOLUȚIUNE
Conform Legii Nr. 92 din 07.04.2022 privind activitatea de asigurare sau de reasigurare, Codul Civil al R.M., Legea nr. 284 din 22.07.2004 privind serviciile societății informaționale, Contractul încheiat prin intermediul mijloacelor electronice la distanță este identic celor clasice, având aceiași valoare juridică între Părți. Contractul de asigurare poate fi modificat sau rezoluționat în baza cererii scrise depusă la sediul societății de asigurare de către persoana interesată și doar potrivit legislației în vigoare, contract sau condițiile de asigurare.
Anularea contractului poate fi efectuată doar în termen de 24 de ore până la data începerii perioadei de asigurare prevăzută în contract. Restituirea primei de asigurare în cazul anulării contractului se va efectua în termen de până la 10 zile lucrătoare sau 14 zile calendaristice. în caz contrar, rezoluțiunea poate avea loc doar la sediul central al societății de asigurare și doar în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.
Cadrul normativ juridic al poliței de asigurare emisă on-line (prin intermediul mijloacelor electronice la distanță) este identic asigurării clasice, în conformitate cu legislația în vigoare a Republicii Moldova cu privire la sistemul asigurărilor (legea Nr. 92 din 07-04-2022 privind activitatea de asigurare sau de reasigurare), Codul Civil și condițiile de asigurare generale și specifice aferente tipului de asigurare ales. De asemenea, regimul online al acestui serviciu este reglementat de Legea 284 din 22.07.2004 cu privind comerțul electronic, după puterea juridică, contractul electronic se echivalează cu contractul întocmit în formă scrisă, semnat de părți și autentificat cu ștampilele părților.
Rezoluțiunea poate avea loc la cererea asigurătorului sau contractantului/asiguratului, doar în cazul în care partea opusă nu își onorează obligațiile prevăzute de contract sau încalcă legislația.
În cazul rezoluțiunii ca urmare a pierderii interesului asigurat contractantul/asiguratul datorează doar acea parte din primă ce corespunde duratei riscului, iar asiguratorul este în drept să rețină o taxă de gestiune pentru încheierea contractului de asigurare. Asigurătorul are dreptul doar la prima care se atribuie perioadei de asigurare care a curs efectiv înainte de data rezoluțiunii, cu excepția când în perioada de asigurare s-a produs un caz asigurat, în asemenea circumstanțe, asigurătorul păstrează cuantumul integral al primei de asigurare.
Părțile pot cere rezoluțiunea contractului de asigurare și în alte cazuri expres prevăzute de lege sau în corespundere cu condiții de asigurare sau de contractul.
Orice reclamație poate fi înregistrată oficial prin expedierea unui mesaj electronic sau depusă fizic la sediul Companiei. Informația publicată pe prezenta pagină web poate fi modificată total sau parțial fără necesitatea unei notificări prealabile a Utilizatorilor.
5. POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE
În conformitate cu prevederile Legii Nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, furnizorul de servicii prelucrează date cu caracter personal. Datele cu caracter personal sunt prelucrate cu buna-credință și se face în temeiul și în conformitate cu prevederile legale. Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează prin mijloace mixte (automate și manuale), cu respectarea cerințelor legale și în condiții care să asigure securitatea, confidențialitatea și respectarea drepturilor persoanelor vizate.
Furnizorul colectează și prelucrează doar datele personale furnizate de consumatori la efectuarea comenzii: nume, prenume, număr de telefon, adresa, adresa poștală.
Datele personale sunt utilizate exclusiv în scopul administrării site-ului, pentru a permite accesul la informații speciale, pentru livrarea comenzilor sau pentru a contacta consumatorul în vederea executării livrării. Prin prezenta informare, utilizatorii și consumatorii iau cunoștință despre faptul că li se vor prelucra și utiliza datele cu caracter personal. Furnizorul de servicii prelucrează datele cu caracter personal ale utilizatorilor și consumatorilor care sunt furnizate prin navigarea, folosirea și înregistrarea pe site-ul wwww.moldasig.md.
Orice informație furnizată de către utilizatorii și consumatorii site-ului wwww.moldasig.md, va fi considerată și va reprezenta consimțământul expres ca datele personale să fie folosite de Furnizor.
Furnizorul nu va dezvălui unei terțe părți niciuna dintre datele deținute, fără acordul persoanelor vizate și nu va comercializa, schimba, divulga aceste date cu alte persoane, cu excepțiile prevăzute de legislația în vigoare (la solicitarea instituțiilor publice ale statului, organele de drept, instanțelor de judecată, de asemenea autorizate să prelucreze date cu caracter personal).
Datele cu caracter personal pot fi prelucrate și utilizate de către Furnizor și în scopuri statistice și de promovare ulterioară.
Furnizorul de servicii îndeplinește cerințele de securitate a datelor cu caracter personal și asigură protecția datelor consumatorilor și le protejează pentru a nu fi pierdute, distruse, distorsionate/falsificate sau divulgate terțelor persoane.
Angajații furnizorului de servicii sunt obligați să respecte confidențialitatea datelor personale ale consumatorilor. Prelucrarea datelor cu caracter personal va fi realizată de persoana împuternicită a Furnizorului.
Furnizorul utilizează metode și tehnologii de securitate conform prevederilor legale în vigoare.
Furnizorul nu colectează informații referitoare la tranzacții, cum ar fi nr. la card, data expirării, țara de origine.
Informațiile și materialele existente pe www.moldasig.md, sau din prezentul document, nu pot fi reproduse parțial, integral sau modificate fără acordul expres exprimat de către ”Moldasig” S.A.
Furnizorul de servicii nu este responsabil pentru daunele ce provin din eventualele întreruperi, suspendări, întîrzieri sau anomalii întîlnite la distribuirea serviciului website-ului dependente de furnizarea de energie electrică sau de serviciul telefonic, sau de proasta funcţionare a reţelei de internet sau din orice altă cauză ce nu depinde de Furnizorul de servicii.
Pentru mai multe detalii și informații orice persoană interesată se poate adresa printr-un email la [email protected] sau prin telefon la numărul 0 (22) 889 889.